(Photo by Lars Ronbog / FrontZoneSport via Getty Images)

Vejle Boldklub har taget et initiativ, der viser en anden side af fodbolden end den kommercielle.

Klubben har annonceret et salg af fodboldtrøjer for at støtte trængte børn og familier i Vejle-området. Dette skridt følger i fodsporene på store europæiske klubber som Manchester City, som har brugt lignende initiativer til at samle penge til velgørende formål.

Vejle Boldklub har i samarbejde med Adidas fremstillet et eksklusivt og begrænset antal trøjer, der vil blive solgt i forbindelse med klubbens sidste hjemmekamp i år mod Lyngby.

Disse trøjer er ikke kun unikke i deres design – hvide med grønt Kong Hans Eg-logo og klubbens røde logo – men også i deres formål. Spillernes signerede, kampbrugte trøjer vil også blive solgt gennem MatchWornShirt, kendt for samarbejde med topklubber som PSG og AC Milan.

Mads Bro Hansen, salgschef i Vejle Boldklub, forklarer i en pressemeddelelse, at dette initiativ, kaldet Kong Hans Eg-kampen, er en hyldest til de samarbejdspartnere, der har valgt at tage et socialt ansvar gennem deres engagement i klubben. Det er disse partnere, der har gjort det muligt for klubben at lancere flere velgørende projekter. Overskuddet fra trøjesalget vil senere på året blive doneret til at hjælpe de trængende i lokalområdet.

Om forfatteren