FC Barcelona står til at få en stor pose penge fra deres nye sponsor. Angiveligt vil de få mindst 3,2 milliarder kroner ud af sponsoratet.
I midten af marts offentliggjorde FC Barcelona, at man var nået til enighed med Spotify om en stor sponsoraftale.
Ikke nok med, at den svenske streamingtjeneste har sikret sig rettighederne til at figurere på spillertrøjerne, har de også købt sig til stadionnavnet. Derfor kommer klubbens stadion i fremtiden til at gå under navnet Spotify Camp Nou.
I forbindelse med offentliggørelsen, sagde klubbens præsident, Joan Laporta, at der var tale om et banebrydende samarbejde. Og ifølge SPORT er det også en aftale, der betyder, at der vil lande en stor sum penge i kassen hos den catalanske klub.
Ifølge den spanske avis har sponsoratet af spillertrøjerne nemlig kostet Spotify intet mindre end 60 millioner euro om året de næste fire år. Dertil kommer de også til at punge ud med 5 millioner euro om året for at have deres logo på træningstøjet de næste tre år.
Også i forhold til at sikre sig stadionnavnet, har den svenske streamingtjeneste været nødt til at punge ud. Angiveligt er der blevet aftalt en samlet sum på 180 millioner euro, der skal betales over de næste 12 år, skriver SPORT.
Det vil sige, at Barcelona ser ud til at være sikret en indtægt på mindst 435 millioner euro fra Spotify. Det er svarende til intet mindre end 3,2 milliarder kroner, hvilket kommer til at lune i kassen hos den fortsat nødlidende klub.