Alt tyder på, at Camp Nou står overfor en kommende navneændring. Den catalanske klub nærmer sig nemlig en sponsoraftale med Spotify.
Der har været mange rygter om, at Barcelona nærmer sig en aftale med Spotify, der skal være klubbens nye storsponsor. Der er dog endnu intet officielt blevet meldt ud.
Angiveligt er det kun de sidste få detaljer, der mangler at blive forhandlet på plads. Derfor er aftalen også meget tæt på at blive lukket – og det vil betyde, at Camp Nou vil undergå en navneændring.
Ifølge SPORT forventes det, at en aftale vil blive offentliggjort inden længe. I denne forbindelse skulle det også blive offentliggjort, at man ændrer navnet på den catalanske klubs hjemmebane.
Der vil dog ikke være tale om en markant navneændring, da der blot er tale om, at Spotify bliver tilføjet til navnet. Det vil sige, at det forventes, at stadionet fremadrettet kommer til at hedde Spotify Camp Nou.
Navneændringen bliver dog ikke indført med det samme. Faktisk formodes det, at der vil gå en del år, før det sker. Det er nemlig ikke planen, at navneændringen skal træde i kraft, før Espai Barça-projektet er gennemført i 2025.
Byggeriet vil blive sat i gang, hvor fokus vil være at modernisere og ombygge stadion, så der i fremtiden gives bedre muligheder og faciliteter, som skal skabe større indtjening fra såvel sponsorer som fans.