Barcelona forventes at offentliggøre deres aftale med Spotify i nærmeste fremtid.

En ny sponsoraftale med streamingtjenesten Spotify kommer til at indbringe Barcelona et beløb i den helt store størrelsesorden.

LÆS OGSÅ: Manchester United tilbyder Araujo kontrakt: Så meget tilbyder de ham

I alt vil aftalen nemlig ende med at indbringe den catalanske storklub hele 280 mio. euro over tre sæsoner. Det er svarende til omtrent 93 mio. euro pr. sæson. Det rapporterer RAC1.

Aftalens samlede værdi lyder derfor på mere end 2 milliarder kroner, hvorfor de catalanske giganter er sikret en stor sum penge.

Ifølge RAC1 kommer Spotify til at blive ny hoved- og trøjesponsor for både herre- og dameholdet i Barcelona.

Ydermere vil deres logo også blive repræsenteret på Barcelonas træningstøj, mens de har sikret sig rettighederne til navnet på Camp Nou, som derfor kommer til at skifte navn.

I dag har Barcelona aftaler med flere forskellige sponsorer, der giver dem en samlet indkomst fra disse på 68,5 mio. euro pr. sæson, hvilket svarer til 509 mio. kr.

Dette beløb er fordelt på Rakuten (55 mio. euro), Stanley (3,5 mio. euro) og Beko (10 mio. euro).

LÆS OGSÅ: Medie: Lionel Messi har bedt sin agent sikre Barca-comeback

Det vil sige, at klubben har sikret sig en sponsoraftale, der sikrer dem et beløb, der er 25% højere, end det beløb de modtager i denne sæson.