Manchester United stod til at skulle udskifte deres nuværende sponsorat, der er at finde på træningstøjet. I øjeblikket har United et sponsorat med AON, hvilket dog stod til at skulle blive udskiftet med en ny sponsor i form af Myprotein, som ejes af The Hut Group.

LÆS OGSÅ: Manchester United og Barcelona kæmper om Juventus-profil

The Guardian erfarer dog nu, at denne aftale ikke kommer til at blive en realitet, da virksomheden skulle have droppet aftalen.

Det skulle ellers have trådt i kraft inden længe – 1. juli – og det ville have sikret Manchester United masser af penge. Det skulle nemlig være en aftale, der ville indbringe £200 millioner, svarende til 1,7 milliarder kroner, i de kommende 10 år.

The Hut Group har dog valgt at trække sig fra handlen, fordi Manchester United-fansenes kampagne, som blandt andet vil se fansene boykotte Uniteds sponsorater, da man håber, at man vil kunne tvinge Glazer-familien ud, hvis man rammer dem på pengepungen.

milliardsponsorat efter de seneste fanprotester.: Denne besked sendte Messi til Bartomeu sidste år

Kampagnen blev startet af en anonym gruppe fans, der kaldes “NotAPennyMore”, der har til grunde at gå mod klubbens sponsorer, hvor der er meget store virksomheder iblandt, herunder TAG Heuer, Cadbury og adidas.

The Hut Group var bekymrede for ovennævnte, og man tør altså ikke tage chancen og gå mod klubbens fans, hvorfor Manchester United altså ikke får sponsoratet, og i forlængelse af det, pengene, der ville følge med.

De Røde Djævles aftale med den nuværende sponsor, AON, udløber den 30. juni, hvorfor man altså får meget travlt med at finde en ny sponsor.