I fredags kunne Manchester United afsløre, at de havde indgået en aftale med en ny trøjesponsor. Den tyske softwaregigant TeamViewer blev afsløret som klubbens trøjesponsor de kommende fem år.
LÆS OGSÅ: Solskjær: Denne United-spiller skulle ikke have været solgt
Præsentationen af den nye sponsoraftale har nu fået indflydelse på virksomhedens aktiekurs. Den er nemlig blevet ramt af massiv nedgang ovenpå afsløringen om, at de vil sponsorere den engelske fodboldklub.
Det skriver Bloomberg, der også skriver, at aktien tog et dyk på intet mindre end 16 procent fredag. Det vidner om, at det ikke just er alle aktionærer, der mener, at sponsoraftalen er en god idé.
Efter sigende skulle det markante fald i aktiekursen nemlig være forårsaget af, at der er blevet udtrykt bekymringer over, at omkostningerne ved sponsoraftalen befinder sig i den høj ende.
Derfor forventes det også, at TeamViewers marketingomkostninger vil stige markant i de kommende fem år, som følge af den indgåede aftale med Manchester United. Omvendt står det dog til for den engelske klub, der kommer til at miste indtægter i forhold til den tidligere sponsoraftale med Chevrolet.
LÆS OGSÅ: United-profil forsvarer sig selv: “Jeg er blevet bedre”
Flere medier har nemlig skrevet, at den nye sponsoraftale ikke kommer til at bringe lige så mange penge ind, som den tidligere aftale med Chevrolet. Dog har det åbnet op for muligheden for at indgå en aftale med en anden bilfabrikant. Denne bilfabrikant kan dog ikke tilbydes en prominent plads på spillertrøjerne.