Derfor skal du som fodboldspiller træne på en airtrack

Redaktionen — 25. mar 2020 21:59

Sponsoreret artikel

En airtrack er med danske ord en oppustelig springbane. Banen benyttes af mange sportsudøvere til både, at blive fysisk stærkere og mere smidig. Man kan få baner til både begyndere og øvede. En airtrack kan placeres i haven, så kan man træne derhjemme. Man træner nemlig på dem udendørs. Det er en lang og oppustelig bane, der pumpes op med luft, og den kaldes også for en springbane.

Airtracks er det nye sort - også for fodboldspillere. Som fodboldspiller skal man være både fleksibel og hurtig. På banen kan man lave noget springtræning, som man også kan videreføre til fodboldens verden. Mens man får trænet sin kondition, så kan man via spring også få styrket både led, sener og muskler. At være stærk på disse områder er nødvendigt for en fodboldspiller.

Du kan læse mere om airtracks på Airtrack.Ninja, så du kan købe den som passer til dit behov og din pengepung.

Teknologien i en airtrack

Banen er fremstillet af en helt særlig teknologi. Denne teknologi kaldes for drop stitch. Det er nylontråde, der forbinder de to flader i den oppustelige bane med hinanden. Nylontrådene sørger for, at banen får den helt rigtige form. Både at den holdes flad, men også at den får den helt korrekte form. Så undgås det nemlig, at den bliver pustet op på en bold.

På den flade bange kan man lave alle former for spring. Som fodboldspiller skal man være let bevægelig og smidig, og man skal kunne komme nemt frem og tilbage på en fodboldbane. Mange af de gode bevægelser fra fodbolden kan man tage med ind på airtracken, så man kan få trænet. Det er en god måde at træne på hjemme i haven, og man kan også træne sammen med andre.

Bag teknologien ligger den samme teknologi som i an Air SUP. Banen er fremstillet af PVC, der er blødt, og det medfører, at man får en god og behagelig oplevelse på airtracken. Kvaliteten er meget holdbar, og den kan derfor benyttes i mange år. Hvis man vælger en bane fremstillet i en god kvalitet, så vil den kunne holde "for altid".

Optimer fodboldtræningen ved at træne på an airtrack

Man skal som fodboldspiller være i så god form som muligt. Spring og hurtighed er en del af at være god til at spille fodbold, og man kan bruge en airtrack som et godt supplement. Det er nemlig også vigtigt at variere sin træning, og man kan få mange sjove timer til at gå på den oppustelige springbane. Flere danske undersøgelser har også vist, at mange mennesker bliver bedre til deres sport, når de også kombinerer den med andre former for træning. Airtracken kan i den forbindelse være helt suveræn. Sammen med en airtrack kan du kombinere træningen med en romaskine. En romaskine træner din core, og er i øvrigt også en full body workout. Så det kan absolut anbefales også, at bruge en romaskine. Romaskinen styrker dine muskler og din kondition kommer i top. Det er nemlig super hårdt, at træne på en romaskine. Se en sammenligning af nogen af de bedste romaskiner her.

Går man med tanker om at finde en airtrack, så kan det være godt at købe den her i Danmark. Kvaliteten er god, og man kan nemt sætte sig ind i, hvad man får for pengene. Det gode ved springbanen er, at den er nem at puste op, og man skal blot være sikker på, at man har plads til den i haven. I Danmark anvendes der gode materialer til at fremstille de oppustelige baner, og derfor vil man også opleve, at der ingen sundhedsskadelige ting er i dem. Man skal naturligvis vælge en airtrack i god kvalitet, når man skal have en hel masse sjov ud af sin træning.

Som fodboldspiller er det fedt at øve springtræning. Man vil opleve, at man på den måde kan blive langt hurtigere til træning. Der er også flere, der oplever, at de bliver mere begejstrede for deres sport, når de træner på en airtrack ved siden af. Man bliver mere bevægelig af at træne på en airtrack, og man vil også kunne komme ud i positioner, der ikke tidligere har været mulige.

Det er sjovt at træne på en airtrack

Airtracks fås i forskellige størrelser, og man kan vælge mellem forskellige tykkelser. Man kan f.eks. vælge en tykkelse på 10 cm, 15 cm eller endnu tykkere. Man skal vælge tykkelsen ud fra, hvor stor man selv er, og hvad man gerne vil bruge den til. Jo tykkere, madrassen er, jo højere spring kan man foretage sig. Når madrassen er tyk, så vil man også kunne lande meget mere blødt. Den bedste træning kan man få, når man vælger en madras, der er 15 cm eller tykkere. Så er der nemlig mulighed for at springe på alverdens måder. Det er også en god idé ikke at købe for billigt.

En airtrack er mest populært blandt børn og unge, men den kan også sagtens benyttes af voksne mennnesker. Den kan også være en god erstatning til en trampolin.

Andre læser

Kommentarer

  1. Der er intet indhold

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Følg Fodboldnyheder

Partnere