Glazer-familien, der ejer Manchester United, har fremkommet med et forslag, der kan revolutionere måden, fans oplever kampe på.

Ifølge flere rygter ønsker Glazers at implementere en Augmented Reality (AR)-ordning, som gør det muligt for spillere at bære kameraer under kampe.

Siden Malcolm Glazer fik aktiemajoriteten i 2005, har Glazer-familien været ejere af United. Seks medlemmer af Glazer-familien sidder i øjeblikket i Uniteds bestyrelse.

Trods tung kritik fra United-fans over deres overtagelse af klubben og mangel på engagement med supporterne, har Glazers ejerskab været præget af ambitioner om vækst og innovation.

ESPN skrev i april, at en af de primære grunde til, at Joel og Avram Glazer ønsker at forblive ved klubben, er deres tro på, at United har et enormt potentiale for “organisk vækst” i de kommende år.

En idé, der tidligere er blevet diskuteret af ejerskabet, relaterer sig til Augmented Reality (AR). En kilde tæt på Glazers afslørede, at “den store idé, eller måske det store håb, som Glazers har, er brugen af Augmented Reality.”

Teknologien ville gøre det muligt for en spiller at have en AR-enhed på sig, og en supporter hvor som helst i verden kunne betale et mindre beløb for at opleve en kamp gennem øjnene på sin yndlingsspiller. “Forestil dig, hvor meget United kunne generere fra deres enorme globale fanbase, hvis fans kunne betale for at være Marcus Rashford eller Bruno Fernandes i 90 minutter?” tilføjede kilden.

Den tidligere United-direktør Ed Woodward har fortalt ESPN, at AR bliver set som en “kæmpe mulighed”, der potentielt kan monetiseres.

Glazer-familien ejer også NFL-franchisen Tampa Bay Buccaneers, og ligaen har allerede indgået partnerskaber med andre mærker for at levere AR-koncepter.

Buccaneers blev faktisk den første NFL-franchise til at anvende AR-teknologi i 2016, som en del af to interaktive spil på stadion.