Ved årsskiftet udløber Manchester Uniteds mangeårige sponsoraftale med Chevrolet. De Røde Djævle forhandler dog allerede med flere interesserede parter. Ifølge det britiske medie The Sun, er det en unavngiven amerikansk softwaregigant, der er favoritter til at overtage trøjesponsoratet.

LÆS OGSÅ: Bruno Fernandes driller kritikerne efter City-sejr

På trods af, at coronapandemien har medført, at det ikke er helt så let at tiltrække nye sponsorer, kan De Røde Djævle angiveligt alligevel se frem til at tjene mere, end de hidtil har gjort, sådan som forhandlingerne ser ud i øjeblikket. Det erfarer The Sun.

De røde trøjer har været præget af det gyldne Chevrolet-logo på fronten i de seneste syv sæsoner. Det har selvfølgelig givet en stor eksponering, hvilket den amerikanske bilproducent har betalt intet mindre end 555 millioner kroner for om året. Det er faktisk det største sponsorat af sin slags i hele fodboldverdenen.

Selvom Manchester United allerede er indehaver af det største trøjesponsorat i fodboldverdenen, håber Ed Woodward efter sigende på, at det nye trøjesponsorat kan ende med at indbringe The Red Devils op mod 607 millioner kroner om året.

LÆS OGSÅ: Medie: Cavani forlader United efter denne sæson

Som angivet tidligere, er der dog ikke sat navn på, hvilken virksomhed, der er tale om. The Sun skriver ikke andet, end at der er tale om en amerikansk softwarevirksomhed. Derfor er der selvfølgelig rigtig mange at vælge mellem, men Microsoft kunne dog være et godt bud.