Vejle Boldklub har taget et initiativ, der viser en anden side af fodbolden end den kommercielle.

Klubben har annonceret et salg af fodboldtrøjer for at støtte trængte børn og familier i Vejle-området. Dette skridt følger i fodsporene på store europæiske klubber som Manchester City, som har brugt lignende initiativer til at samle penge til velgørende formål.

Vejle Boldklub har i samarbejde med Adidas fremstillet et eksklusivt og begrænset antal trøjer, der vil blive solgt i forbindelse med klubbens sidste hjemmekamp i år mod Lyngby.

Disse trøjer er ikke kun unikke i deres design – hvide med grønt Kong Hans Eg-logo og klubbens røde logo – men også i deres formål. Spillernes signerede, kampbrugte trøjer vil også blive solgt gennem MatchWornShirt, kendt for samarbejde med topklubber som PSG og AC Milan.

Mads Bro Hansen, salgschef i Vejle Boldklub, forklarer i en pressemeddelelse, at dette initiativ, kaldet Kong Hans Eg-kampen, er en hyldest til de samarbejdspartnere, der har valgt at tage et socialt ansvar gennem deres engagement i klubben. Det er disse partnere, der har gjort det muligt for klubben at lancere flere velgørende projekter. Overskuddet fra trøjesalget vil senere på året blive doneret til at hjælpe de trængende i lokalområdet.